🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 205

(ثبت: 246245) اسفند 25, 1400 

 

بـي خـبران را بگــو، مـن خبـر آورده ام
هـر بـد و هـر نيـك را در نظـر آورده ام
آنكه بـد و نيـك را هيچ نفهميــده است
بهـر همـان تـجـربـه پُــر ثــمر آورده ام
٭٭٭
جملــه اين آدمــي رو بـه خــرد مـي رود
در ره اهــل خــرد هـر چـه توان مـي دود
در ره علم و خـرد نقد هنــر مايل است
هركه هنـر را نيافت زحمت خـود مي دهد
٭٭٭
آخـوند از خـدا ترس، حكـم خـدا بگويـد
آن از خـدا بـترسـد حكمـي جـدا نگويـد
مي ترسد از خطايش وَز روز آن جزايـش
تا دارد از خـدا ترس، حكـم خـدا بگويـد
٭٭٭
آخـوند سـود جويـي، قـول خـدا نـگويـد
هـر جا به سـود آن بود، آنجا به ما بـگويـد
آخـوند بي عمل را، علمي از آن نـيابـي
علمـي كه بـي عمل شد بهر خـدا نـگويـد
٭٭٭
آخوند بي مروّت، حرف از خـودش در‌آرَد
حـرف خـدا و حـق را، بر جا نـمي گذارد
از حيلـه و تقلّـب در آن لـباس عالـِم
عمامـه و لباسـش حرف از خــدا ندارد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اسفند 25, 1400

    سلام درودها استادم
    عااالی دستمریزاد
    پویا و برقرارباشید

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 28, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا