🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 213

(ثبت: 246704) فروردین 14, 1401 

 

مَـشـــو گـويـنـــده حـرف دروغـــي
اگــر دانـــا دل و روشـــن فـروغـــي
مَـزن حـرفــي كه بـر ملت دروغ است
در ايـن دنيــاي پُــر حـرف و شـلوغـــي
٭٭٭
خـدايــا جـان من هــر گـه ربـــودي
بــر عـقـبـايـــت ره جـانــم گـشـــودي
بـه دنيـــا خـيـــري از كـارم نــديـــدم
بــه عـقـبــي كار من آيـــا چـه بــــودي
٭٭٭
در دايــره دنيــا هـر قـدر كه من گشتــم
نخـل ادب و علمـي از بهـر بشـر كشتــم
اسرار حقيقت را در علـم و ادب ديــدم
اين نقـش حقيقـت را بنمودم و بگذشتــم
٭٭٭
اين دل هميشـه بوده در آن اختيـار دوسـت
دايــم در اختيــار رخ گُل عذار دوسـت
كـي عاشق است رو به جهـان و تجملـش
شايق بُـوَد به گفتگوي خوشگوار دوسـت
٭٭٭
اين دل كه مايل است به عز و وقار دوست
خـود دل سپرده ي ره عهد و قرار اوست
در راه دوست مدت عمرش كه مي گذشت
سـر مي نهـاد در ره هر رهگذار دوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیر جلالی

    فروردین 14, 1401

    گاهی که افتخار خواندن اثری از شما می شوم بسیار حال خوبی پیدا می کنم … مانند همیشه زیبا ، آموزنده و ماندگار … درود بر شما

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 15, 1401

      سلام و درود استاد جلالی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    فروردین 14, 1401

    اين دل كه مايل است به عز و وقار دوست
    خـود دل سپرده ي ره عهد و قرار اوست
    در راه دوست مدت عمرش كه مي گذشت
    سـر مي نهـاد در ره هر رهگذار دوست

    درود 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 15, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا