🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 218

(ثبت: 246819) فروردین 19, 1401 

ياران تـراز عدل خدايي بـرابر است
هركس عدالتش نَـبُـوَد ، مثل كافر است
كافر كجا زِ قهر خداوند مي توان گريخت
هر كافري زِ قهر خدا ، غرق كيفر است
٭٭٭
امـر خـدا بما همه نـور و مـنــّور است
اين روح ما زِ امـر خدايــي مطهــر است
با امـر آن خـدا بشــري گـر عمل كنــد
حتماً بُـوَد به حزب شياطين مظفـر است
٭٭٭
امـر خـدا بـراي همـه خـلق رهبــر است
از هـر تصـور جمله خلقـش كه بهتـر است
امـر خـدا كه لازمه ي جمله خلق اوســت
امرش همان به گفته پاك پيامبر(ص) است
٭٭٭
امـر خـدا بـه آدم خاكــي مقــدّر است
خاكي اگر به امر خـدا شـد، كه گوهر است
امـر خـدا به امــر حقـيـقــت قبول شــد
بر اهل حق و حقـيـقــت كه بـاور است
٭٭٭
امـر خـدا زِ دولت دنيــا كه بهتـر است
دولت سبب شودبه هرآنكس كه كافر است
اين نكته ها حسن به شما گفت و بشنويـد
هر نكته دان به طرز سخن هم هنرور است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 19, 1401

    یاران تراز عدل خدایی برابر است

    درود 🌸🌸🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 20, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فاضله هاشمی

    فروردین 19, 1401

    عالی

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 20, 1401

      سلام و درود بانو هاشمی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. صفا یغمایی

    فروردین 19, 1401

    درود
    درمصرع:کافرکجا زقهر خداوند.
    احتمالا خدا
    باید باشد تا وزن خراب نشود
    💐💐💐

    • حسن مصطفایی دهنوی

      فروردین 20, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      تشکر از راهنمایی ، حتما بررسی می گردد
      خدایش رحمت کند ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا