🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 272

(ثبت: 248244) خرداد 13, 1401 

 

نوري به دو چشم من از رب غفور آمد
علم و ادبم نزدش آنگه كه صبور آمد
آن رحمت رحماني عقل است و خدا داده
آن عقل خدا داه اول به ظهور آمد
٭٭٭
هر كس به ره خلّاقش با عقل و شعور آمد
با عقل خدا دادش از جهل كه زور آمد
آدم اگر از عقلش معيـار نمي گيرد
در نزد خداوندش چون مست بُحور آمد
٭٭٭
در مرحله اول گر جهل ظهـور آمد
از غفلت و گمراهي پُر كبر و غرور آمد
از مرحله عقلش هر كس كه فزونتر رفت
بد بخت نفهميده است از مرحله دور آمد
٭٭٭
گر آدمي به ارزش خود پي بِـبُرده است
از فيض حق به كنگره عرش مَحرم است
آدم كجا و كنگره عرش در كجا
بر ساكنان كنگره عرش همدم است
٭٭٭
اين فرش خاك آدميّت را فرو گرفت
فرياد از آدمي كه زِ غفلت ، جنان گرفت
گر آدمي به منزل اصلش اراده كرد
بتوانـد آن به درگه حق ، مكان گرفت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    خرداد 13, 1401

    سلام
    روحشان شاد

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 17, 1401

      سلام و درود استاد گرانقدر
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 13, 1401

    درود
    🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 17, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا