🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 275

(ثبت: 248390) خرداد 18, 1401 

 

من دل نـهاده ام به طريق وفـاي تـو
تا بـنگرم طريقت حُسن و لقـاي تـو
يارب تسلطي كه تو داري به جمله خلق
مخلوق در جهان همه هستند گداي تـو
٭٭٭
يارب تمام خلق به ذكر و ثناي تـو
مـي ترسن از تـزلزل روز جـزاي تـو
ما را فناي مرگ كه تعقيب مي كنـد
دور از فنـا و مرگ بمانـد بـقاي تـو
٭٭٭
آزاد و رستگار شد هركه گفت ، كم بِكرد
يا صحبت از شرارت، بـد كارهـا نَكرد
صحبت بِـكُن زِ قدرت والامقام دوست
با اين طراز و قدرت نيكوات خلق كرد
٭٭٭
بر نظم مُلك حق كس اگر مدّعي شود
بيرون زِ جنبـه هاي همه آدمـي شود
نظمش بر اين اصول بـگردد كه آدمـي
از كار نيكـوي آن بـتوان معنوي شود
٭٭٭
در بُعد صراط حق گـر راه بـپيمودم
در حكمت لطف حق آسوده ترين بودم
آسودگي ام حق داد من آن نـتوانستم جُست
صد شكر كه از لطفش آسوده ، بـياسودم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    خرداد 18, 1401

    🌿🌺🌿🌺🌿🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 20, 1401

      سلام و درود استاد معصومی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    خرداد 18, 1401

    🙏🌺🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 20, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا