🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 285

(ثبت: 248628) خرداد 29, 1401 

 

هـر آن كاري به ميـل كـام كردنـد
درون خـود چنـان احـشام كردنـد
سـر خـود را زِ‌ كج كرداري خـود
اسيـر فتنـه سـرسـام كردنـد
٭٭٭
حـواس خـود پـي دينـار كردنـد
هـواي نـفس خـود بيـدار كردنـد
اطاعـت كردن از نـفس بـد انديـش
بـه رسـم هـر بشـر انكـار كردنـد
٭٭٭
خـلاف آدميّـت كـار كردنـد
بـه نسـل آدمـي آزار كردنـد
حَسـن معنـاي شعـرت را نـفهمنـد
كـه ترك معنـي اشعـار كردنـد
٭٭٭
بر تاج تجمّـل كه رسـد دسـت درازم
آن راه قناعـت به ره حرص بـبازم
گـر گنج قناعت كنـد اصلاح به خرجم
باز از طمع خود به ره خرج بـتازم
٭٭٭
به هـر كار صوابـي دسـت نـهـادم
هـمان جا سـود خـود از دسـت دادم
خـداونـدا ثواب آن چه حـد است
چرا در راه آن از پـا فـتادم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مینا یارعلی زاده

    خرداد 29, 1401

    🌹🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 30, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین

  2. سیاوش آزاد

    تیر 1, 1401

    سلام روح پدر شاد

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا