🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 305

(ثبت: 249274) تیر 24, 1401 

 

اي خدا رزق من و اين عمركه از خوان تو بود
خاك زاري سـرم بـر دَم ايوان تو بود
جمله آدميان و همه وحـش و طيـور
رزقشـان از اثـر سفره احسان تو بود
٭٭٭
گردش روز و شب از بودن آن نام تو بود
نظم گردش به يقيناً كه زِ اكرام تو بود
نظم آن را خللـي كس نتوان آوردش
نظمش از روز ازل پـرتو انعام تو بود
٭٭٭
گـر گردش اين دايره از همت ما بود
سرتاسر دوران جهـان صحبت ما بود
از چيست كه بر دايره اش صحبت ما نيست
اول كه خـدا بود ، كجا صحبت ما بود
٭٭٭
اين گردش دنيا اگر از رخصت ما بود
با رخصت ما بود ، نه بي رخصت ما بود
ما اول دنيـا كه نـبوديم ، چه بوديـم
دنيـا زِ خدا بود و رخصت زِ خدا بود
٭٭٭
مردم اگر از فيض خـدا بـي خبر هستنـد
بر درگه معبودي حق خيره سر هستنـد
مردم كه نداننـد اثـر فيض خداونـد
بر فيض خداوند جهان كينه ور هستنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    تیر 24, 1401

    درود بر شما
    مردم اگر از فیض خدا بی خبر هستند
    بر درگه معبودی حق خیره سر هستند
    روح شاعر شاد و یادشان گرامی باد
    🌺🌺🌺🙏

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    تیر 25, 1401

    سلام

    اشعاری ست که گاهی تلنگورهای خاصی به انسان وارد می کند
    جان گرامی اش قرین رحمت الهی باد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سلام و درود
    سپاس از حضور پر مهرتان
    سربلند و پاینده باشید
    خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا