🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 310

(ثبت: 249411) تیر 30, 1401 

 

صاحب نظران ، رد شدن از پرده ي پندار
تا آنكه به رفتن به ره ، آن پرده نگهدار
صاحب نظري باش ، تو هم مثل همان ها
تا بلكه مشخص نگري صانع اسرار
٭٭٭
اي واي بر آن فرد كه صاحب نظر افتد
در موقع تنظيم نظر در خطر افتد
تنظيم نظر هر چه نمايد بـرِ بي علم
گر حرف چو دُر مي زند آن بي ثمر افتد
٭٭٭
به آن اندازه فكرش اگر مردي هنر دارد
توان در راه حق پويد اگر ديد بصر دارد
برادر امر و نهي حق به دنيا منتشر باشد
هر آنكس ميل حق دارد، به دنيامختصردارد
٭٭٭
هر كه در ره خدايـي ، بشر ارشاد كند
خويش را وارد دام ، ره صيّـاد كند
عاقبت كار بشـر رو به خرابي برود
گـر بشر از هنرش مملكت آباد كند
٭٭٭
ياران خوش آمديد ، در اين مجلس شهيد
زين آمدن صفاي حقيقت بشـد پديد
گر اين صفا و رسم حقيقت عمل شود
از لطف حق شريك ثوابيـد يا شهيد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 30, 1401

    ياران خوش آمديد ، در اين مجلس شهيد
    زين آمدن صفاي حقيقت بشـد پديد
    گر اين صفا و رسم حقيقت عمل شود
    از لطف حق شريك ثوابيـد با شهيد

    جانش شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏👌🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمد رضا خوشرو

    مرداد 1, 1401

    درود استاد شعر زیبایی بود دوتایی انتخابی من .

    اي واي بر آن فرد كه صاحب نظر افتد
    در موقع تنظيم نظر در خطر افتد
    تنظيم نظر هر چه نمايد بـرِ بي علم
    گر حرف چو دُر مي زند آن بي ثمر افتد

    🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا