🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 328

(ثبت: 249879) مرداد 17, 1401 

 

دانه ي بي خبـري را به تو گفتــم چه بُوَد
كار هــر بي خبري رو به خطرهــا كه بود
دانه ي بــي خبـري را بنمودم ، بــشناس
كار هــر بي خبري، غير خدايــي كه بود
٭٭٭
هر فــرد كه باشــد هدف ، تيـر الهـــي
بيرون رَوَد از ضربه ي آن ، تيــر تباهــي
احكام الهــي ، اگــر آن تجربه بـــنمود
زآن تـجربه بيرون شود ، ازجرم و گناهــي
٭٭٭
گرگ كه كارش هـمه درندگــي است
كــي به گلّه ، غمخور بر زندگــي است
گرگ شبانــي نــكنـد ، بــر گلــه هـــا
بــر گلــه ، اسباب پراكندگـــي است
٭٭٭
ما به سررشته توحيد ، كه ما را ،‌ خبر است
مي شناسيم خــدا ، قادر چندين هنــر است
كارما گر به جهالت بكشيد، نيست عجيب
زانكه اين آدمـي از راه عبادت، به در است
٭٭٭
در مُـلك بي زوال خدا ، هر كه فكر كرد
خود را رها زِ گمرهي، عُجب و كبر كرد
اشياء مُـلك، همه در گردشن زِ حق
حق در ازل زِ جمله اشياء ، ذكر كرد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مرداد 17, 1401

    درود بر شما
    روحشون شاد🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 18, 1401

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 17, 1401

    درود بر شما
    در این روز عاشورای حسینی
    روح شاعر قرین رحمت الهی باد
    😔 🌿🌿🍃

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 18, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا