🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 329

(ثبت: 249912) مرداد 18, 1401 

 

آن باده كـه بر مسطبـه عشق ، فروشنــد
قومي بخرنـد باده و قومي بــفروشنــد
قــومي كه نگردنــد ، پـي باده ي طاهر
عقبي نتواننــد ، كز آن باده بنوشنـــد
٭٭٭
قومي كه پـي ساغر آن باده بكوشنــد
از شوق همان ساغر آن باده بـهوشنــد
قومي كه به فرمان خــدا، معتقد هستنـــد
آن باده ي طاهر بُوَد ، عقبي كه بنوشنــد
٭٭٭
من باده ي صافـي را ، با عشق تو نوشيـدم
صد كار تبهكاري ، از خلق تـو پوشيـدم
در بُعد جوانمردي ، صد كار نـكويــم بود
بر خدمت ميخانه، با شوق تو كوشيــدم
٭٭٭
خــدا يا ، كار اين چرخ از كه باشــد
الهــي ، گردشــش از هم بــپاشـــد
تــمام گردشــش بر من ضـرر بود
زِ گردشــتش به من ســودي نباشـــد
٭٭٭
هر كه سر پيچد از آن پند نكوي علما
رو به شيطان برود ، آن نرود سوي خدا
پند عالم ، بُـوَد از پنـد خداونـد جهـان
هر كه بشنيـد ، بپويـد به ره كوي خدا
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    مرداد 18, 1401

    درود بر شما
    در این ایام عاشورایی رحمت خدا نصیب شاعر باد
    آمین
    😔 🙏🌿🍃

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 20, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. علی بهشتی وند

    مرداد 18, 1401

    درود بر شما بزرگوار.
    دمتان گرم و روحتان مصفا. شعرهای ارزشی ارزش چندبار خواندن را دارد. 🌹🌿👏

    • حسن مصطفایی دهنوی

      مرداد 20, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا