🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 340

(ثبت: 250567) شهریور 7, 1401 

 

امان امان، زِ فتنه ها، براي ما كه ذلّت است
خوشا به حال آنكسي برون از اين مذلّت است
خدا خدا ، كجا رَوَم ، چرا رهم نمي دهي
مگر مقدر از تو شد و يا زِ كار ملّت است
٭٭٭
حسن آنگه مدبّر شد، كه حق را بهر حق گويد
و گر نه بيسوادي را نه حق باشد ، نمي گويد
امان از فتنه دنيا، كه حق گفتن خطر دارد
كس اَر پا بست دنيا شد ، ره حق را نمي پويد
٭٭٭
آن مركز جمشيدي ، روزي كه خراب افتاد
بر حكمت جمشيدي، صد زجر و عذاب افتاد
فرماندهـي جمشيد ، آرامـش دنيـا بود
آرامـش دنيايـي، از اجـر و ثواب افتاد
٭٭٭
نازم خداي عالم ، اين روح آدمي ساخت
تمليك كرد و آنگاه ، در جسم آدم انداخت
زآن روح كز خدا بود ، جسم بشر روان شد
از فعل كار آن روح اين جسم ما چنين ساخت
٭٭٭
هـر آدم دانايــي ، اگـر پاك سرشت است
هـر حرف نكو باشد و ثابت، بنوشته است
گر حرف پيامبر (ص) و علـي (ع) را بنويسد
اينها كه نوشته است رهش سوي بهشت است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 7, 1401

    احسنت بر مصطفی دهنوی ارجمند
    چه کار زیبایی برادر ارجمندم خدا بشما طول عمر با غزت بدهد.و به شاعر مرحوم در بهشت برین جایگاه
    🌺🌺🌺🙏🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 11, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و استاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا