🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 343

(ثبت: 250663) شهریور 10, 1401 

 

چون حكم سليماني ، پايش زِ ركاب افتاد
هر عدل و عدالت بود ، در بستر خواب افتاد
آن حكم سليمان كو، آن عدل وعدالت كو
اهريمن اين دنيـا ، بر خلق عذاب افتاد
٭٭٭
بار الها عدل حق، در اين جهان ايجاد نيست
در تمامـي جهـان ، عدلي زِ حق بنياد نيست
از مسيحيّت بگـو و از مسلمانـي مـگو
حضرت عيسي به دار است و بر آن امداد نيست
٭٭٭
ياوران آن حكم حق، در ملك ما آزاد نيست
اين كجا آن حكم حق است ، جز بيداد نيست
حكم فـرمايان ، چرا فرمان ناحق مي دهند
حكم فـرمايـي، در آنها بهتر از شــداد نيست
٭٭٭
ياوران زين حكم ناحق، از كسي فرياد نيست
سر به سر اين ملك ما ، از حكم حق آباد نيست
حكم فرمايان ايران ، حكم غيراز حق كننـد
از چنين حكم غلط ، يك آدمي دلشاد نيست
٭٭٭
اي خدا حكمي مگر در ملك ما ايجاد نيست
بهـر ايجـادش مگر از ملتـش امـداد نيست
حاكمان ملك ما، صـد خون ناحق ريختنـد
فطرت خودخواه آنها، كم زِ صد جلاد نيست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 10, 1401

    درود بر شاعر
    🌹🌹🌹🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 11, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا