🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 354

(ثبت: 251106) شهریور 22, 1401 

 

خوراك و خواب اين دنيا به ما صحت نمي آرد
به جاي سالمي بر ما ، فراوان درد مي آرد
به آدم روزنـه نَبـوَد كه دردي واردش گردد
ندانم از چه روزن درد در ما رخنه مي آرد
٭٭٭
اي هم سفر آماده شو ، آماده شد بيچارگي
هركس به عشق آماده شد بايد كِشد آوارگي
آنكس به راه عشق رفت نتوان كه برگردد دگر
همراه هم بايد رَوَند ، در سايه ي همسايگي
٭٭٭
يا رب به راه عشق تو نـبود مگر پايندگي
در راه عشقت اي خدا باشم كه درافتادگي
در راه عشقت اي خدا آسودگي كي ديده ام
دل بسته عشقت شدم كي باشدم آسودگي
٭٭٭
يا رب در آتش سوختم ، در آتش خودكامگي
كامـم چرا آرَد به من اين آتش و آزارگي
يارب زِ دنيا سوختم ، عقبي هدف بهرم تويي
بر آن هدف بايد رسَم در حال فعل مردگي
٭٭٭
از ثروت ومال جهان مي باشد از من يك كفن
وقتي بپوشيدم كفن نتوان دگر گويم سخن
دانشسراي اين جهان يك درس ثابت كي بداد
دانشسرا عقبي بُـوَد كز لطف حق آيد به من
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 22, 1401

    درود بر شما و این اشعار زیبا
    روح شاعر ارجمند شاد و یادشان گرامی باد.
    🌺🌺🌺🌿🙏

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 24, 1401

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    شهریور 22, 1401

    سلام و درود

    حانش شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 24, 1401

      سلام و درود استاد خراسانی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا