🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 355

(ثبت: 251142) شهریور 23, 1401 

 

در سايه لطف خدا آسوده تر شد بخت من
آسان بشد از بهر من هر زجر تلخ و سخت من
لطف خدا بر من رسيد غم از دلم بيرون برفت
در پرتو لطف خدا شد نوجوان نوبخت من
٭٭٭
در وادي حيرت خدا ، حيران و سرگردان منم
جايي مكان امن نيست سرگشته دوران منم
يارب تويي فرياد رس ، فرياد من كي مي رسي
آتش نگر افتاده است در حاصل و در خرمنم
٭٭٭
ياران چه مي توان گفت از حرف هرزه گويان
تهمت چـرا ببندنـد بر فعل نيك خويان
ياران چه چاره داريم از هرزه گويـي خلق
خلقت نـمي شناسند گفتـار خوب گويان
٭٭٭
هركار زشت و ناجور، بر طبق حق حرام است
هر فكري از هوس شد، از مردم عوام است
فكـر هوس نمودن از راه گمرهـي بود
هركس ره هوس رفت، آنرا همين مرام است
٭٭٭
حرف زشت نابجا، هر مرد را حيران كند
هركه بنمايد عمل، خود درجهان وِيلان كند
عهد و پيماني به هركس بست ، آن را شكست
بي شرافت باشد آن، گر نقص در پيمان كند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 23, 1401

    درود بر شاعر و احسنت بر شماکه با دلسوزی به جمع آوری این اشعار زیبا می پردازید.
    روح شاعر ارجمند شاد باد
    💐💐💐🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 24, 1401

      سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا