🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 375

(ثبت: 251836) مهر 18, 1401 

 

بر حكمـت اسـرار خـداوند بـپوييـد
تا از اثر حكمـت حق راه بـجوييـد
گرحكمت حق جُستي و اسرارخداوند
آن حكمت اسرار بر اين خلق بگوييد
٭٭٭
هـر آن فـردي بـه راه حق بـپويـد
مـرام صـافي و پاكـي را بـجويـد
مـرامي را كـه بر پيغمبـرش گفت
زِ اول گفتـه آن حق ، ديگـر نـگويـد
٭٭٭
گر آدمي به ارزش خود جستجو كند
ارزش آدمي ، مِـي حق در سبو كند
ارزش آدمي به هنرمندي است و علم
بي علم كي توان هنري را نكو كند
٭٭٭
حقيقـت را خـداونـدا تـو دانـي
كه مي دانـم تو هستـي در نهانـي
تو ظاهر كـي شدي بر ديده ي من
كه من وصف تو گفتـم با زبانـي
٭٭٭
خـدا ،گر صنعـت دست تو هستـم
چرا از دست خلق آيـد شكستـم
دلم پُـر خون شد از كردار خلقـت
به كـردار حقيقـت پاي بستـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

نظرها
  1. درود برشما جناب اقای مصطفایی
    قلمتان همواره سبز💐💐💐💐

    • سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا