🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 38

(ثبت: 238515) اردیبهشت 11, 1400 

 

مـا به ديـار تـو قـدم مي زنيـم
نقشـه ي امـر تـو رقـم مي زنيـم
طبـق همان صحبت و فرمـان تـو
حرف نَـه افزون و نـَه كـم مي زنيـم
٭٭٭
مـا كه دَم از درد و الم مي زنيـم
در پـي امـر تـو قلـم مي زنيـم
آنچـه بگفتـي ، همه بـاور كنيـم
سر دَم شمشيـر دو دَم مي زنيـم
٭٭٭
مـا پي فـرمان تـو دَم مي زنيـم
نِـي سر دنيـا كه به هم مي زنيـم
طـرز قناعـت كـه بگفتـي به مـا
دست قناعـت بـه شكم مي زنيـم
٭٭٭
مـا به خدايـي تـو جان مي دهيم
ليك نَـه واضح به نـهان مي دهيم
جـان كه زِ اول تـو بدادي به مـا
مـا فقط از وِرد زبـان مي دهيم
٭٭٭
مـا به تـحيّر به تـو جان مي دهيم
چـاره نداريـم كـه آن مي دهيم
مـا بـه سهولت بگرفتيـم جان
از چـه سبب سخت و گران مي دهيم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اردیبهشت 11, 1400

    سلام و عرض تسلیت

    عالی ست استاد

    مـا كه دَم از درد و الم مي زنيـم
    در پـي امـر تـو قلـم مي زنيـم
    آنچـه بگفتـي ، همه بـاور كنيـم
    سر دَم شمشيـر دو دَم مي زنيـم

    به به
    سر را به دم شمشری که دو دم دار می زنیم

    👏👏👏👌

    در پناه خدا 🌿

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 14, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    اردیبهشت 11, 1400

    سلام
    مثل همیشه عالی و دلنشین
    سپاس
    یادشان مستدام
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 14, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا