🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 39

(ثبت: 238554) اردیبهشت 12, 1400 

 

مـا كه بر آن نام تـو جان مي دهيم
در برت اين جان به امان مي نـهيم
جـان بـنهادي تـو به انـدام مـا
مـا پي تشريف تـو جـان مي دهيم
٭٭٭
مـا به ره دين تـو با صولت ايـم
گر چـه بر آن دين تـو با علت ايـم
ديـن تـو بر مـا پـي تشويق بـود
مـا پي ديـن تـو ، با همت ايـم
٭٭٭
مـا ثابت از براي قيامت ستوده ايـم
گوي حقيقت تو زِ دنيـا ربوده ايـم
مـا سر نبرده ايم به دنيا و ثروتـش
ما سر بر آستانه لطف تو ستوده ايـم
٭٭٭
ما بخت خود زِ كار جهان آزموده ايـم
دنبال اين جهـان و تجمّل نبوده ايـم
ما سر نـهاده ايم ، به كوي ولاي تـو
از روز اول اين اثر از خود نموده ايـم
٭٭٭
در راه حق شناسي بشنو زِ من هدايت
گر نشنوي هدايت گمره شوي نـهايت
كي مي توان بپويي آن راه و تا به آخر
پانصد هزار منـزل ، آن دارد از بدايت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا