🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 390

(ثبت: 252414) آبان 3, 1401 

 

تربيـت دست تـو سـازد بشـر
تربيتـش گـر، به هـر خيـر و شـر
صنعت دست تو چنين طرح ريخت
صنعت دست تـو كنـد ، اين هنـر
٭٭٭
صنعت دسـت تو ، زِ كار بشـر
يا به بهشتـت بِـبَرد يا سَقـر
حيف از اين صنعت دستـار تـو
شكر بر اين كي كنـد آن گاو و خر
٭٭٭
ديدي كه كار ما به كجا مي كشد بشر
تا كي به راه كبر و غروري تو خيره سر
بشنيده اي كه نام خدا بوده از قديم
باور نمي كني كه خدا هست معتبر
٭٭٭
خوشـا رفتـار آن مـردان دينـدار
كه در دنيـا نـبودن ، مـردم آزار
چو گُل بودند و گل ها پرورانـدند
ولـي با تيشـه كنـدن ، ريشـه خار
٭٭٭
خـداوندا مـرا از خود ، مـكن دور
كه چشمانم زِ دوري ات،شود كور
خـداوندا تو كه فيضـت فزون است
مـرا باشـد همان فيض تو منظور
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 3, 1401

    روحشان شاد و قرین رحمت الهی باد جناب استاد مصطفایی گرامی

    اشعار پند آموزی دارند

    درود بر شما که این اشعار پاک را منتشر میکنید

    زنده باشید
    💐🙏💐🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آبان 3, 1401

    خوشـا رفتـار آن مـردان دينـدار
    كه در دنيـا نـبودند مـردم آزار
    چو گُل بودند و گل ها پرورانـدند
    ولـي با تيشـه كنـدند ريشـه خار

    سلام
    عالی ست

    جان پدر شاد 🌿👏👏👏👏👌🌿

    • درود ها استاد خراسانی
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا