🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 395

(ثبت: 252552) آبان 8, 1401 

 

اين بذر محبت ، به من آمد كه بدانم
زين بذر محبت ، به جهانـش بنشانم
در رهگذر سيل كه بذري نتوان كاشت
دور از ره سيل است ، من بذر بكارم
٭٭٭
جـور كـش دوره ي دنيـا منـم
زيـر سُـم مَركـب اهريمنـم
با همه ي، اين جور كشيدن به عمـر
لطف خدا يار من است ، ايمنـم
٭٭٭
به خود خواهـي خود ، دل بسته بودم
زِ اسـرار خدايـي ، رستـه بودم
به كار زشـت دنيـا ، فِـرز و چالاك
زِ كار آخرت ، دل خستـه بودم
٭٭٭
بيـا كام تـو را ، شيريـن نـمايـم
به امـر حق ، رُخـت رنگيـن نمايـم
بگويـم امـر حق ، بر سـود ما بود
زِ سـود دين ، تـو را حق بين نمايـم
٭٭٭
مـا به تولـي تـو ، جان بـسپريـم
نعمـت تـو، رزق عيـان مي خوريـم
هـر چه به ما مي رسـد از امـر تو
بر اثر امـر تـو ، فرمـان بـريـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 8, 1401

    خداوند رحمت کناد استاد مصطفایی گرامی را

    از اشعار پاک و آسمانیشان بهره می بریم

    سلام و احترام محضر شما دوست عزیزم

    ممنون از اشتراک گذاری این آثار خوب

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🙏👏👏👏🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    آبان 8, 1401

    سلام روح استاد در جنات الهی باد

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا