🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 396

(ثبت: 252590) آبان 9, 1401 

 

گـر بـتوان ، كار نـكوتر كنيـم
طاعـت از آن ، حكمـت داور كنيـم
قابـل بـخشايـش ، داور شـويـم
ديـده خـود را ، كه منـوّر كنيـم
٭٭٭
اي تـو خـداونـد ، مـرا سـاختيـم
مـا همگـي ، علـم تـو نـشناختيـم
دايـره علـم تـو را ديـده ام
زيـن اثـر ، دايـره بـشناختيـم
٭٭٭
مـا كه خـط امـر تـو بـشناختيـم
هـر چه در آن راه تـو مي تاختيـم
عمـر كه در راه تـو مي بوده ايـم
عـاقبت امـر ، كه نـشناختيـم
٭٭٭
مـا اثـر علمـي اگـر يافتيـم
آخـر آن علـم ، نه دريافتيـم
علـم كه تطبيـق به علمـت نـشد
خود سري است ، آن زِ خود افراختيـم
٭٭٭
چـرا مـا غافل از ، كار خـدائيـم
نمي دانيـم و نـزدش ، مـا گدائيـم
گدايـي با خـدا ، كـي شـد مطابـق
چـرا در كار حق ، پُـر مُـدعائيـم
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 9, 1401

    درود بر شما دوست گرامی

    بازم یاد و خاطر استاد مصطفایی گرامی بخیر

    روحشان شاد

    دستمریزاد برای شما که زحمت ارسال آثار خوب ایشان را می کشید

    زنده باشید به مهر

    درود هااا

    💐🍃🙏🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. سیاوش آزاد

    آبان 9, 1401

    سلام
    اي تـو خـداونـد مـرا سـاختيـم
    مرا ساختی بهتر نیست؟
    چون ابتدا ضمیر تو آمده است فعل هم اگر مطابق باشد خالی از اشکال به نظر می رسد

    • درود ها
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      بررسی می گردد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا