🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 419

(ثبت: 253334) آذر 2, 1401 

 

يارب ره تو كو كه در آن رو بِنَهم من
پا در ره دريايي و هر كو بنهم من
هرجا كه بگشتم ، ره صاف تو نديدم
تا گرد و غبارش به دو ابرو بنهم من
٭٭٭
ناچار اگر سر به هياهـو بنهم من
يا سنجش خود را به ترازو بنهم من
حيرت زده مي گردم و راه تو نجويم
ناچار سرم را به دو زانو بنهم من
٭٭٭
تا سر به همان زلف چو هندو بدهم من
لازم بُوَد از قوّت و نيرو بدهم من
گر اين سر من قابل رخسار تو باشد
نيكوست به رخسار نكو، سر بدهم من
٭٭٭
از خداوند جهان صد خبر آمد به برم
اي دريغا كه من از صحبت حق بيخبرم
خبري را كه خدا مي دهد از بهر بشر
مركز آن خبرم ، ليك بـه نام بـشرم
٭٭٭
گفتم نصيحتي را با طرز معنويت
تا نسل آدميزاد ، بنمايدش هدايت
دنيا به كام جهل است ، ما را نمي گذارد
تا رسم عقل انسان ، بر ما كند سرايت
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 2, 1401

    سلام و دورد بر شما دوست عزیزم

    یاد و خاطر استاد مصطفایی بخیر

    روحشان شاد با ااین آثار آسمانی

    زنده باشید به مهر

    💐🌿🍃🙏🙏🙏🌹🌸

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. به به درود بر شما جناب مصطفایی ارجمند
    روح شاعر شاد و یادشان گرامی باد
    💐💐💐🌿

    • سلام و درود استاد بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا