🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 428

(ثبت: 253613) آذر 11, 1401 

 

افراد حقـگو بـشنويد از مـا به حق پيمان كه نيست
آن اهـل حق بـاوركننـد ، حق تابع فرمان كه نيست
حـق را سياست لازم است ، كـي پاسدار آدم است
افراد ناحـق كارشـان از علــم حق پنهان كه نيست
٭٭٭
حقگو فاقد دنيـا شد ، سودي نَـبُوَد دستـش
هر كس به ره حق بود ، دنيـا به خطر بـستش
هركس طلب از حق كرد ، يا حرف حقيقت زد
مانند حسين (ع) بايد آن بگذرد ، از هـستش
٭٭٭
ياران بـبينيد كار اين دنيـا ، به يك معيـار نيست
دانـا دلي دركار اين دنياي دون ، سالار نيست
اين كار دنيا بگذرد با هرج و مرج و كش مكش
خلقش به خواب غفلتنـد ، فردي بر آن بيدار نيست
٭٭٭
در طريق بندگـي حق ، ره اكـراه نيست
اين گمان كردي كه حق از بنده اش آگاه نيست
بنـده خلاق جان هستم كه لطفـش دايـم است
چونكه لطف شاه منعم ، گاه هست و گاه نيست
٭٭٭
خزان اين مسلمانـي چرا اينقـدر بسيــار است
به راه اين مسلمانـي كداميـن فرد بيدار است
خــداونـد ا مسلمانــي ره افـزونتــري دارد
به هر راهي كه من رفتم ، رهم در دست كفار است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 12 
  1. جواد مهدی پور

    آذر 11, 1401

    درود بر شما دوست خوبم

    همچنان از اشعار پاک استاد فقید بهره می بریم

    روحشان شاد

    زنده باشید به مهر

    💐🍃🙏👏👏🌷🌹

    • درود بر شما استاد مهدی پور
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مهدی سیدحسینی

    آذر 11, 1401

    روحشان شاد 🌹🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    آذر 11, 1401

    به هر راهی که من رفتم
    رهم در دست ِ کفار است
    درود بر جناب مصطفایی ارجمند
    روح ِ شاعر شاد باد
    💐💐💐💐🌿

    • درود بر شما استاد بانو
      زیبا نگرید
      حضورتان ارزشمند است
      در پناه خدای متعال باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. طارق خراسانی

    آذر 11, 1401

    خزان اين مسلمانـي چرا اينقـدر بسيــار است
    به راه اين مسلمانـي كداميـن فرد بيدار است
    خــداونـد ا مسلمانــي ره افـزونتــري دارد
    به هر راهي كه من رفتم ، رهم در دست كفار است

    🌱👌👌👌👌👌👌🌱

    سلام ود رود

    عالی ست

    جان پدر شاد و قرین رحمت الهی باد.

    در پناه خدا 🌿🌹🌹🌹🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. مسعود مدهوش

    آذر 11, 1401

    درودتان گرانقدر🙏🍃🌿

    روح بزرگ مرد ،استاد پاکی هاشاد،در کنف سبز اهورامزدا🌿💐🍃

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  6. روح بزرگوار ایشان در آرامش

    درودها بر شما گرانقدر🙏💐

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا