🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 430

(ثبت: 253670) آذر 13, 1401 

 

عشق جديد ، مستـي و بازيـگري بر آن هست
اين عشـق بـي سعادت ، دين را رُبايد از دست
عشقي كه ناز و نوش است ، مي باشد از هوسها
عشقـي كه بر خـدا هست ، بي غش و بي ريا است
٭٭٭
هـركه دل بندد بر اين دنيا ، كه اين جاويـد نيست
هـر كه عقبـي بــنگرد ، آن هيچـگه ناميــد نيست
هـر كـه دنيـا نــنگرد ، وانــگه به عقبي بــنگرد
در قيامـت روي آن همچــون شب تاريك نيست
٭٭٭
حـدود حرف من بشنـو و دنيـا را مذمـت كُن
فريبـش را مخـور جانــا و خـود را رو به عزّت كن
همـان پيغمبـر آخـر كه مردم را هدايـت كــرد
تو هـم بر خدمـت مـردم كمـر بربند و همّت كن
٭٭٭
بيـا جانـا هدايـت كـن و دنيــا را مذمـّت كـُن
فريبـش مخـور جانــا ، خودت را بهــر عزّت كن
اگر دنيـا فريبـت داد ، بــگردان صورتــت از آن
به سوي حق بكن صورت ، برون روحت زِ خفت كن
٭٭٭
برادرجان زِ من بشنو ، بر اين مردم تو خدمت كن
هماهنگي بر اين مـردم و خـود را پاك نيّـت كن
هدايت كن به حق مردم ، كه مردم راه حق پوينـد
به هــر ديـو و ددي ديـدي ، بـراي آن شـرارت كن
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    آذر 13, 1401

    درود بر شما جناب مصطفایی ارجمند
    روح شاعر شیرین سخن شاد باد
    💐💐💐💐🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستاد بانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. جواد مهدی پور

    آذر 13, 1401

    ” حـدود حرف من بشنـو و دنيـا را مذمـت كُن
    فريبـش را مخـور جانــا و خـود را رو به عزّت كن

    همـان پيغمبـر آخـر كه مردم را هدايـت كــرد
    تو هـم بر خدمـت مـردم كمـر بربند و همّت كن ”

    🙏👏👏👏👏👏🌺

    عالی ست

    روح استاد فقیدمان شاد

    عالی قلم زده اند

    درود بر شما دوست عزیز

    💐🌿🍃🙏🙏🙏🙏🌹🌸🌺

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی امین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا