🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 46

(ثبت: 238998) اردیبهشت 25, 1400 

 

بسـا ملت زِ پيغمبـر شنفتنـد
مطابق با هـمان بشنيـده گفتنـد
بگفتـن تا كه اين حكمت بدانيـم
به ما گفتنـد و خود در خاك خُفتنـد
٭٭٭
پيامبرها كـه از خودشـان نگفتـن
هـمان اسرار حق مي بود و گفتـن
بگفتـن تا كـه ما واجب بدانيـم
كـه حُسن عاقبـت باشد شنفتـن
٭٭٭
هر چه در اين دهـر دنـي گشتـه ام
آن هوس خـام فقط كشتـه ام
بـر هـوس خـام ، نپرداختـم
دست خود از عيش جهان شستـه ام
٭٭٭
من هـوس خـود بـنمودم اسيـر
كينـه وري هـر چه نـمود آن شريـر
هر چه به من جلوه گر و خيـره شد
ديـده نـشد ، در بـر مـرد دليـر
٭٭٭
گـرخواهد آن خدا كه مرا امتحان كند
درد و مشقّت و الـمم را فزون كند
گـر امتحان نكو بدهم يا نكو نشد
تصديق اين خودش كند زِمن نهان كند
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. کبری محمدی

    اردیبهشت 25, 1400

    سلام
    سروده ی زیبایی بود
    یادشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اردیبهشت 27, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا