🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 52

(ثبت: 239383) خرداد 7, 1400 

 

اين دَم به خاك مي برنم ، از كفن بگو
از بـي وفايـي ، همه اقوام من بگو
اين خاك گر سخت و چو زندان شود بمن
از سختـي و حرارت ، اين اهرمن بگو
٭٭٭
بار ديگر زِ زحمت اموال من بگو
ديگـر كه نيستنـد ، به اقبال من بگو
ياللعجب چه حادثه اي زير خاك هست
زآن حادثات حالت و احوال من بگو
٭٭٭
از قصه هاي يوسف و رنج مِـحَن بگو
يوسف غريب مصر بود ، از وطن بگو
يعقوب بوي يوسفش از پيراهن شنيـد
از يوسف و حكايت آن پيراهن بگو
٭٭٭
اي ياوران بسازيـد يك پايگاه دانش
تا كار ما بگيرد آرام و بي كشاكـش
هرخودسري زِ مردم اين راه ما كند گم
از خودسري نيايد كس در مدار دانش
٭٭٭
از خودسري نمايد جارو به علم و دانش
در خودسري و دانش مويي بُود ميانش
اين نكته را بسنجيد اي ياوران با علـم
تا خودسران نيارند خواهش بجاي دانش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    خرداد 7, 1400

    🌻🌸🌻🌸🌻

  2. کبری محمدی

    خرداد 8, 1400

    سلام
    درود بر این اندیشه های زیبا
    یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 13, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا