🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 54

(ثبت: 239494) خرداد 11, 1400 

 

حرفـي به غير حرف خدا استوار نيست
جزآن صراط حق، صراطي به كار نيست
حرف خدا و حرف قيامت كه گفته انـد
بي حد و بي مرست و به حد شمار نيست
٭٭٭
آن حرف حق براي بشر ناگوار نيست
بهتر زِ حرف حق به تمامين ديار نيست
صدق و صفاي هر بشري با طريق حق
بهتر از اين طريقه به ليل و النهار نيست
٭٭٭
هركس به پاس نعمت حق شكر مي كند
آن را خدا دچار دو صد فكر مي كند
مالش نمي دهد كه حكومت كند به خلق
و آن خلق متفق ، به ره ذكـر مي كند
٭٭٭
اي دل زِ خود بيرون بكن ،خودسري را
در خود مگنجان نكته خودمحوري را
دنياي فانـي، كي و كجا بگذارد آدم
در خود بدارد، صحت و تن پروري را
٭٭٭
خداونـدا من آن بيـچاره هستـم
ديگـر كاري نـمي آيد زِ دستـم
تـو بتوانـي به من ياري نـمايـي
تـو ننمايـي مگـر من بُت پرستـم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. کبری محمدی

    خرداد 12, 1400

    سلام
    درودها بر این اندیشه های زیبا
    نام شان ماندگار
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 13, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا