🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 57

(ثبت: 239694) خرداد 18, 1400 

 

بر طرز اين زمانـه، كي عاشقند و شيدا
هرطرز را بيارنـد، خودشان نِي اند پيدا
هرچنـد كه كار دنيا، باشد به دست آدم
بنگر كه اصل اين كار برما نشد هويدا
٭٭٭
هركه در افكار جهان، خود سر است
بي خبر از گفته ي پيغمبـر(ص) است
گفت پيامبـر (ص) هـمه افكار خلـق
جـملگي اش ، در نظـر داور است
٭٭٭
اين نه به هـر آدم اگـر باور است
آدمـي آن نيست ، به حق كافـر است
هـر كه نفهميـد ، چه مي گويـم اش
آن زِ هيولا ، به يقيـن بدتـر است
٭٭٭
هرگـه كـه روز اول مـاه صيام شد
روزه مگـر به مردم خود بين حرام شد
آنها كه روزه ميخورند، آخرچه ميكنند
گر قهر آن خدا به زبانشان لـجام شد
٭٭٭
دريا دلـي ، زِ معصيت حق بريده شد
از چـاه ماديات جهان ، بر پريده شد
زين چاه بي تَه كس اگر خود برون رَوَد
در مـحضر لطافت حق آرميـده شد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. کبری محمدی

    خرداد 18, 1400

    سلام
    درود بر اندیشه های زیبای شان
    یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 22, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا