🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 58

(ثبت: 239742) خرداد 20, 1400 

 

خوشنـد آنها كه نيكي كارشـان بود
به رسـم دين حق گفتارشـان بود
به راه ديـن حق بودنـد و رفتنـد
به راه غيـر حق ، انكارشـان بود
٭٭٭
مـرام ديـن حق سالارشـان بود
به رسم ديـن حق گفتارشـان بود
به رسم ديـن حق دلبستـه بودنـد
كه رسم ديـن حق ، بازارشـان بود
٭٭٭
نكـوكاري به دنيـا كارشـان بود
به عقبـي ، نيّت و كردارشـان بود
به راه ديـن حق ، در عمر رفتنـد
و بر هر گـمرهي پيكارشـان بود
٭٭٭
حـقيقت در تـمام كارشـان بود
مرام ديـن حق ، چون يارشـان بود
به گفتـار خـدا دلبستـه بودنـد
كه گفتـار خـدا ، معيارشـان بود
٭٭٭
مرام مذهب رندان كه حق شناسـي بود
ميان حق وباطل ، چو يك اساسي بود
مرام مذهب حق را چنان پسنديدنـد
كه حق شناسي آنها نكو قياسـي بود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    خرداد 20, 1400

    🌹🌼🌸🏵️🌻🌺💐

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 22, 1400

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود بر استاد عزیز و بزرگوار

    حق یارتان

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 22, 1400

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا