🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 60

(ثبت: 239844) خرداد 25, 1400 

 

در مزرع بزرگ جهان، راه كـج مـرو
برزگـري ، به گفته ارباب خود بـرو
بذري نـكو بكار ، چو دهقان پاكـدل
تا گندمي نـكو ، بتوانـي كنـي درو
٭٭٭
سخنوران حقيقي سخن زِ حق گفتنـد
به روشني و به صافي چنان شفق گفتنـد
هرآنكه از نظر حق سخن شناسي داشت
به طبق امر خداونـد ، منطبق گفتنـد
٭٭٭
سخنوران حقيقي زِ رسـم حق گفتنـد
حقيقتي كه بگفتند به اسم حق گفتنـد
رياضت اَر بكشيدند، بـهر حقگويـي
غبار راه حقيقت زِ هر مـژه روفتنـد
٭٭٭
زين نكته دنيايـي ، آدم نشود دلشـاد
يك فرد همين دنيا از دام نگشت آزاد
جور و سـتم دنيا ، امروزه عجب نَبـوَد
دنيا كه زِ اول بود بي مأخذ و بي بنياد
٭٭٭
دنيا به همين طرزست نتوان كُني اش آباد
آبادي اش از اول، بناّ كـه بنـا نـنهاد
دنيا به ره سيل است ، فانـي بشود آخر
در سيل فنا نتوان، كس خانه كند بـنياد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

نظرها 10 
  1. عظیمه ایرانپور

    خرداد 25, 1400

    درود بر شما🍃

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 28, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. نسرین حسینی

    خرداد 25, 1400

    درودها برشما 🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 28, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. درود بر استاد عزیز و بزرگوار

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 28, 1400

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. سلام شاعرواستادبزرگوار
    قلمتون سبز
    به مهارتی شاعرانتان
    هزاران درودباد
    🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 28, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. کبری محمدی

    خرداد 28, 1400

    سلام
    عالی
    یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 29, 1400

      سلام و درود بانو محمدی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا