🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 67

(ثبت: 240345) تیر 14, 1400 

 

درگـاه تـو بلنــد اسـت
پايــم كــه در كمنـد اسـت
در بـُعـد آن مسـا فـت
اين دل هـنـوز بَـنـد اسـت
٭٭٭
زميـن تا آفتابش از بلنـدي است
از اين افتادگـي ، بر سودمنـدي است
هـمه سود بشر، از اين زميـن است
بشر از اين زمين در سودمنـدي است
٭٭٭
هـمين خاكي كه با اين استواري است
به زير پاي ما ، در بردباري است
رفيقان اين چه اسراري است در خاك
شكر از آن به ما در خوشگواري است
٭٭٭
دراين خاكي كه ما را كشتكاري است
فراوان چشم آب ،از خاك جاري است
رفيقان حكمت حق را بـجوييـد
همين خاكش به ما خدمتگزاري است
٭٭٭
هـمين خاكي كه از پروردگـار است
زِ حكمتهـاي حق ، اين استـوار است
خوراك آدم و وحش و طيـوران
زِ خاك آيـد برون سيرش قطار است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیر جلالی

    تیر 14, 1400

    بی نهایت ارزشمند بود . ارزش خاک را به ما دوباره یادآور شدید و بی نهایت زیبا بود و درود بر شما

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 8, 1400

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 14, 1400

    درگاه تو بلند🙏

  3. عظیمه ایرانپور

    تیر 14, 1400

    درود بر شما
    زیباست
    فقط مصرع اول دوبیتی اول از وزن خارجه
    دوبیتی دوم هم تکرار قافیه داشت🌷

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 8, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. کبری محمدی

    تیر 14, 1400

    سلام
    زیبا و ارزنده
    یادشان گرامی
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا