🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 75

(ثبت: 241758) شهریور 24, 1400 

 

راضي نشد خـدا زِ دو صد كار زشت ما
غير از رضايتـش ندهـد آن بـهشت ما
تسبيح شيخ ، بـهره نـدارد زِ علـم او
علم ريايي است ، دليل بـِشكست ما
٭٭٭
بازار گمرهـي شده ، كردار زشت مـا
در گمرهـي فتاده ، زِ اول پَرشـت مـا
اين مردمان به حيلـه و تزوير مي برند
ما را به دوزخي ، به اميد بـهشت مـا
٭٭٭
مردم ندارند آگهي از سرنوشت مـا
در سركشي روند، زِ جهل و گذشت مـا
ما را به جهل و خودسري آموختند زِ خود
اسباب دستشان شود، اين سرنوشت مـا
٭٭٭
گويم قويتر از همه اين گُرز و مُشت مـا
قالـي شود تمامي، اين پشم رِشت مـا
گفتم هـزار مرتبه اين نكته را به خلق
خلقي ديگر زِ خاك بسازند، خِشت مـا
٭٭٭
دانش حق گر نبود ، عالـم تاريك بود
راه جهان فراخ ، مبهـم و باريك بود
حامي اسرار غيب راه جهان را گشود
وَرنه چنان راه دور، كي به تو نزديك بود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    شهریور 24, 1400

    🏵️🌹🏵️🌹🏵️🌹🏵️

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 25, 1400

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. لیلا بهمنی( سالیز)

    شهریور 24, 1400

    👏👏🌸

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 25, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. کبری محمدی

    شهریور 25, 1400

    سلام
    درود بر این اندیشه های زیبا
    روحشان شاد
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      شهریور 26, 1400

      سلام و درود بانو محمدی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا