🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 87

(ثبت: 242242) مهر 22, 1400 

 

شيـخ رياكار و تـحت الـحنك1
بستـه كـه بر خلق زَنـَد هـر كلك
هـر كلك و حيلـه و تزوير كـرد
روز جـزا مـي برنـش در درَك
٭٭٭
شيـخ كـه تزوير و رياكار اوسـت
بيهـوده سرتاسـر گفتـار اوسـت
شيـخ كـه تزوير و تقلّب كنـد
نـزد خـداوند ، سيـه روي اوسـت
٭٭٭
ما همچو درختيـم و پُـر ميوه و باريم
سنگ اَر بزنن كينه وران، كينه نداريم
هركس بـَرِ ما آمد و هم صحبت ما شد
آن را چو درخت ديگر ميوه بكاريم
٭٭٭
چون قدرت خداونـد اول براي ما بود
كز قدرت خداوند هرشاه و هرگدا بود
اول بناي دنيـا مي بود از خداونـد
زآن قدرت خداونـد اول بناي ما بود
٭٭٭
هر آدم دنيـا دوست دنيـا بكند آباد
مهريه دنيـا را ، جان را به نكاهش داد
بر شوق وصال اين دنيا به تقلب بود
دنيا كه بدست آورد، داد عاقبتش بر باد
٭٭٭
1- بخشی از دستار یا عمامه که پس از گذراندن از زیر چانه ، به دور سر می بندند
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. کبری محمدی

    مهر 22, 1400

    سلام
    زیباست
    یادشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا