🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 90

(ثبت: 242379) مهر 30, 1400 

 

در روزگار هر چه تصادف به پا شـود
قسمت به هر دل است اگر با خدا شـود
اي روزگار ، اين چه حكمتـي است
دانا دلـي اسير چنيـن ماجرا شـود
٭٭٭
اين روزگار هرچه تصادف به پا كنـد
روي تصادفش به من بينـوا كنـد
يارب ترحّمـي كه تصادف نـجويـدم
غير از تو كيست آنكه ترحّم به ما كنـد
٭٭٭
دستان سراي فيض تو را من بـگفتـه ام
فيض تو را چو دُر، گرانتر بِـسُفتـه ام
عمرم تـمام شد و اميدم هـنوز هست
دربار و درگه تو زِ مژگان بِـرُفتـه ام
٭٭٭
كسي كه بر من دل خسته در كمين باشد
حواله بر سر آن گـرز آهنيـن باشد
خداي هر دو جهان را گواه مي دانـم
كه مزد دست ستمكار آتشيـن باشد
٭٭٭
هر فرد به هر جامعه اي رو به خدا رفت
از خلق كه فرياد و فغانش به هوا رفت
آن امر خدا را به حقيقت كه عمل كرد
آن اجر حقيقي اش زِ مردم به فنا رفت
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. کبری محمدی

    آبان 1, 1400

    سلام
    زیباست
    روحشان شاد
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا