🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی432

(ثبت: 253713) آذر 15, 1401 

 

درخت بارور باشـد هـدف بر ضربه ي سنگ اسـت
درخـت بي بري باشـد معـاف از ضربه ي سنگ است
مثل جانـا هـمين باشــد ميـان عالِـم و جاهـل
به عالم گر زنند سنگي، چون سنگ است و دل سنگ است
٭٭٭
خداونـد جـهانداري كه دنيايـش همين رنگ است
پلنگي هست با آهو چراگاهش به يك رنگ است
پلـنگ تيــز دنـدان را نبايــد زآن شـدن غافـل
كه دايم در كمينگاهـي به آهويـش سر جنگ است
٭٭٭
هـر زن اگر بر شوهرش بد فطرت و بد خـو بـُوَد
خـورد و خوراك آن يقين مانند يك يابو بُـود
گر خدمت شوهر نكرد آن هرزه گرد است و عجول
با فعل زشت خـود يقيـن بـر شوهـرش بـدگو بـُود
٭٭٭
يارب زِ عشقت سوختـم ، در اين مـدار زندگي
عشقـت نويـدم مـي دهد، در آن مـدار بنـدگي
يارب زِ لطف و رحمتت ، يك درد من بنما شفا
افزون چـرا شد درد من، يكباره اش صـد بارگي
٭٭٭
آفرين اي حسن اين نكته كـه گفتــي عجب است
نكته حرف تو فيضــش به عجم ، هم عرب است
شــعر نيكو كـه تـو از دانش و عقلـت گـفتـي
دانـش عقل تـو ، تا منــزل علـم و ادب است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 15, 1401

    درود بر شما دوست عزیزم

    روح استاد مصطفایی شاد که از این آثارشان بهره مند می شویم

    زنده باشید به مهر

    💐🙏👏👏👏🌺

    • درود ها استاد مهدی پور
      نظر لطف شماست
      پاینده باشید
      خداوند شاعر را رحمت فرماید ، الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا