🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رنگین کمان

(ثبت: 253887) آذر 21, 1401 
رنگین کمان

 

آنان که با شهامت ، ماندند زیرِ باران

شد سَهمشان طلوعِ ، رنگین کمان در آخر

.

سنگی که طاقت آورد در زیرِ بارِ تیشه

تندیس ناب گردید ، از زَر گرانبهاتر

.

آن کس که فصل گرما کوشید و کند و کاوید

در ظلمت زمستان گردید او توانگر

.

با سوختن نگردید پروانه مَظهر عشق

سَر زد زِ پیله تا شد ، کِرمی بدل به گوهر

.

ثروت نه بِه زِعلم است نه علم بِه زِ ثروت

باشد قیاس این دو نیرنگ ای برادر

.

شوقی به زندگانی گر در تو نیست بنگر

بر خاک مُردهٔ گور ، گل می دهد صنوبر

.

سروده بابک حادثه