🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زاهدا، عشق خدا داد به هر ذرّه ی چرخ

(ثبت: 1400) اردیبهشت 17, 1395 

«کِز به یک گوشه دل و باده گساری می کرد[1]»

تا  در آیی تو ز دَر، لحظه شماری می کرد

روی امواجِ دو گیسوی بهم بافته ات

دل دیوانه ی من، موج سواری می کرد

زاهدا، عشق خدا داد به هر ذرّه ی چرخ

زین سبب ذرّه به دل نقش نگاری می کرد

تا در آن نقشِ رُخِ یار ببیند، دل را

وَه چه استادِ هنر، آینه کاری می کرد!!

عشق می گفت: نخواهد شد و عقلِ غافل

تا کند رام دلی…!!، نامه نگاری می کرد

نازم آن ذرّه ی عاشق، که ز رگهای رزان

رودِ شادی به دلِ غمزده جاری می کرد

 

27 آبان 1392
[1] –گوشه ای کِز زَده دل،باده گساری می کرد . نیما شریعتی