🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زمستان آمد

(ثبت: 244710) بهمن 6, 1400 
زمستان آمد

زمستان آمد
زمستان آمد و ختم خزان است
چه بادی سرد و کولاکی وزان است
ِنهیب سوز و سرمایش زوال
بساط بیشه خرما پزان است

زمستان پوست خواهد کند از ما
گدا ، یک لا قبا ، بیچارگان را
فرو کوبد به ضرب تند بادش
درِ ، بی قفل و بست خانه مان را

زمستان آمد و با ما در افتاد
ز سوزش لرزه ای بر پیکر افتاد
نه شالی نه قبای گرم داریم
کلاه مندرس هم از سر افتاد

زمستان آسمان را در نوردید
به پشت ابرها گم گشت خورشید
ز سرما شاپرک خود را نهان کرد
فرو بر بست چشمش را و خوابید

سپیدی، برف و سرمایش چو خنجر
سیاهی را نبردی نا برابر
کند کولاک هر دم ترکتازی
بگیرد باغ را سنگر به سنگر

زمستان پرتو خورشید سرد است
سپیدی با سیاهی در نبرد است
میان کلبه بی رونق ما
(هوا بس نا جوانمردانه سرد است)

زمستان گر چه گاه رخوت ماست
ولیکن وعده گاه عزت ماست
پس از فصل رکود و استراحت
دوباره فصل کار و لذت ماست

سپیدی آمده پرسان پرسان
سیاهی میشود از او هراسان
تن عریان کوه و دشت و جنگل
بپوشاند بسان نو عروسان

زمستان آفت جان خزان است
بدنبالش بهاری گل فشان است
پس از خواب زمستانی “یگانه”
قناری در چمن آواز خوان است

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 6, 1400

    دوباره فصل شاد زندگانی است

    سلام و درود و ارادت

    • بهمن 6, 1400

      سلام و سپاس از بزرگواری و همراهی تان.
      🌷🌷🌷

  2. طارق خراسانی

    بهمن 6, 1400

    سپیدی، برف و سرمایش چو خنجر
    سیاهی را نبردی نا برابر
    کند کولاک هر دم ترکتازی
    بگیرد باغ را سنگر به سنگر
    .

    سپیدی، برف و سرمایش چو خنجر
    سیاهی را نبردی نا برابر
    کند کولاک هر دم ترکتازی
    بگیرد باغ را سنگر به سنگر
    .

    سلام و درود

    چه غوغایی بر پا کرده اید
    آفرین

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌹🌿

    • بهمن 6, 1400

      درود و سپاس از مهرتان استاد ارجمند.
      🌷🌷🌷

  3. نسرین حسینی

    بهمن 6, 1400

    بسیار زیبا بود درودها برشما

    👌👌🌺🌺🌺

    • بهمن 6, 1400

      درود بر شما و سپاس از مهر نگاهتان مهر بانوی ارجمند.
      🌹🌹🌹

  4. کمال کمالی

    بهمن 6, 1400

    درودو سپاس بزرگوار

    دستمریزاد گرامی زیبا و دوست داشتنی و فاخر است

    👏👏👏👏👏🌹🌹🌹🌹

    • بهمن 6, 1400

      سلام و سپاس از اینکه به مهر می خوانیم گرامی دوست من.
      🌷🌷🌷

  5. بهمن 7, 1400

    سلام و سپاس از اینکه به مهر می خوانیم گرامی دوست من.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا