🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زنجیر جنون….

(ثبت: 3651) اسفند 25, 1395 

بامدادی   که     به    زنجیر    جنون     گل   کردم
عقل       را       بندی      یلدای       تغافل    کردم

توبه     شیرین     ثمری   داشت   مرا    آخر کار
که      عبادات       فدای        قدح       مل   کردم

ناصح       بیدلم         آمد       بفریبد      با    پند
به      طرب    خاستم    و    رو   به    تغزّل کردم

این شگفت  است که  حیرانی ام افزونتر  شد
هر چه    در   گفته ی    او     بیش    تأمل کردم

ساقی امشب دوسه پیمانه جنون بخشم ده
مزد     نسخی     که     به     پیمان تعقّل کردم

رستم      از وسوسه ی شیخ و به فتوای بهار
گوش      دل     وقف     غزلخوانی    بلبل کردم

طعنه     را      تیغ    کشید     از پی  تعزیر دلم
  آهن   سرد     به     آتش نفسی    کل کردم

کوری      چشم    خزان    باد صبا   تا که وزید
باغ    را      تازه     نهالی   شدم   و  گل کردم.