🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زندان تو در تو

(ثبت: 243328) آذر 20, 1400 

 

در اين زندان تو در تو
كه زندانبان آن درد است
به هر سو روى خود كردم
حصار و تيشه و سنگ است

پر پرواز را بستند
هواى باز را بستند
به ناهنجار پى در پى
در آواز را بستند

نوائى در ضعيفان نيست
به لبها ناى گفتن نيست
فشار بر گرده ى محروم
حقيقت را گلو بستند

به شبها آه بر بام است
به روز پيكار ناكام است
دویدن هاى تكرارى
براى امتى كار است

خداوندان زور و زر
به روى بالشى نرمند
هزاران سكه در صندوق
به عيش و نوشها مستند

حقوق كارگرها هم
نمى ماند به سد جوع
اجاره حلقه ى مفقود
و دستانى كه در بند است

تجارتخانه ها برپا
نمايشگاهها برجا
به روى برج و باروها
همايشهاى پر رنگ است

و نامردان به تيغ سود
كندند پوستهامان را
و فقر خانمان سوزى
احاطه كرده آدمها

ندارد كودك محروم
نوائى در دل كلبه
به آب ديده مى شويند
غبار از ديده ى مظلوم

و شايد ابر باز آيد
به باران نغمه ها سازد
بهاران باز گلباران
به سرخى ياد دلداران

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 20, 1400

    . با صمیمانه ترین درودهایم 🌺
    .
    . نوائى در ضعيفان نيست
    . به لبها ناى گفتن نيست
    . فشار بر گرده ى محروم
    . حقيقت را گلو بستند
    .
    . استاد گران اندیش . شاعر مردمی از تبار
    . حکیم توس نامتان جاوید می ماند 🌺🌺
    . چه کنیم که آزاد سخن نتوان گفت ؟؟
    . گر چه حُسن ختام سروده ات نوید
    . رنگین کمان آزادی بر آسمانمان داد
    . سر ارادت ما و آستان حضرت دوست 🌺🌺🌿🌿🌺🌺
    . استادگرامی اندک ویرایشی را می طلبد !!

    • بينهايت از حق گوئى و حق شنوى شما سپاسگزارم
      قرآن تاكيد بر تزكيه قبل از تعلم دارد
      و سعى كرده ام در جهنم ثروتمندان و بى دردان نباشم
      و چشمهايم به همانگونه كه زنجيرهاى استبداد داخلى و خارجى را مى بيند ، در جهت تقديم حداقلهائى به نيازمندان باشم
      اميد كه در اين مسير تضاد حق و باطل گرايشم به ايثار و خوبيها باشد
      همواره از الطاف بزرگوارانه شما ممنونم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا