🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سایهٔ حق …

(ثبت: 4593) مرداد 18, 1396 

                           « به نام خدا »

روح و جانم بعد از این با عشق هم مأنوس نیست

چون که دیدم حاصلی از عشق جز افسوس نیست

هر چه گشتم من در این ظلمت سرا انسان نبود 

یا که انسان هست اما در کفم فانوس نیست

گرچه اُقْیانوس خود از قطره میگردد پدید 

قطره اما تا ابد هم سنگِ اُقْیانوس نیست

آن شب از خوابِ تو تعبیرم به جز رویا نبود

بعدها فهمیدم آن تعبیر جز کابوس نیست

استخوان بشکسته تا داغ است درد خویش را

اندکی حس میکند ، اما چنان محسوس نیست…

عاشقی را لمس باید کرد ، چون در این قمار

تا نبازی، لذتِ ، بُردَن تو را ملموس نیست

با امید و یأس باید بگذریم از این گذار

 در گذار از این گذر کمتر کسی، مأیوس نیست 

نام «عاشق» می بَرازَد بر وفاداران «عشق»

لایق این نام، هر نا اهلِ بی ناموس نیست

هر که غیر از سایهٔ حق سایه ای را برگزید

بر سرش جز سایه بانی تیره و منحوس نیست

بارش باران رحمت را ببین از آسمان

بارش از سمت زمین بر آسمان معکوس نیست

عاشق عشقِ الهی باش «مهران» بعد از این

چون که در عشق الهی خدعهٔ سالوس نیست.

                 « مهران اسدپور »

نقدها
  1. علیرضا حکیم

    مرداد 19, 1396

    درود جناب اسد پور

    زیبا بود شعرتان

    استفاده کردم

    • مهران اسدپور

      مرداد 19, 1396

      درودها جناب حکیم عزیز ؛

      از اینکه همیشه بخشی از وقت ارزشمندتان را صرف خواندن اشعار حقیر میفرمائید بی نهایت سپاسگزارم …

      در پناه حق شاد و تندرست باشید.

نظرها
  1. فاطمه اکرمی

    مرداد 20, 1396

    الهی همیشه عاشق عشق الهی باشید

    سلام و درود بی پایان زیبانگار

    درودها

    • مهران اسدپور

      مرداد 21, 1396

      درود و سپاس سرکار خانم اکرمی ارجمند ؛

      حضور ارزشمند و نگاه پرمهرتان را سپاس میگویم…

      شاد و تندرست باشید.

  2. درودتان باد

    • مهران اسدپور

      مرداد 21, 1396

      درود و سپاس جناب انصاری عزیز ؛

      سپاس از فیض حضورتان …

      موفق و مأجور باشید.

  3. جواد مهدی پور

    مرداد 21, 1396

    درود بر شما جناب اسدپور گرامی

    از اشعار زیبایتان لذت بردم

    عالی سرودید

    مرحبا

    زنده باشید

    • مهران اسدپور

      مرداد 21, 1396

      درودها جناب دکتر مهدی پور ارجمند ؛

      از همراهی و الطاف مداوم حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم …

      در پناه حق پیوسته شاد و تندرست باشید.

  4. مهدی صادقی مود

    مرداد 21, 1396

    سلام جناب اسدپور عزیز

    زیبا سروده اید

    احسنت

    • مهران اسدپور

      مرداد 21, 1396

      درودها جناب صادقی مود ارجمند ؛

      با بزرگواری و به مهر خوانده اید دوست گرامی.‌‌..

      از همراهی و توجه حضرتعالی سپاسگزارم …

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا