🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سه گانی 1

(ثبت: 13216) بهمن 4, 1397 

1. پیشه ام عاشقی،
یار من محبوب است؛
حال من خوب است.

 

2. دم به دم دل هوایت می‌کند،
میتپد در سینه ام؛
یعنی صدایت میکند!

 

3 – برای دخترم رها:

دخترم، مثل فرشته ها هستی،
نازنین و مهربان و زیبا،
از همه بد “رها” هستی.

 

4 – برای دخترم رها:

فرشته خوی و زیباست
“رها” نغمه ی عشق شد
دختر همدم باباست.

 

5 – برای حسکه مظلوم:

مرگِ افتاده وسط
از حلبچه تا حلب
این همه کشته را چه سبب؟!

 

6 – بدون تو تهیدستم،
تویی دار و ندار من!
فقط عاشق تو هستم.

 

7 – یا ثامن الحج:

روییده است عشق
جای جای این زمین،
ای آفتاب هشتمین.

 

8 – در حسرتم هر روز
دیدار آن گنبد
کاشکی روم مشهد.

 

9 – پر شده از گل پیراهنت!
پیرهن چسبیده بر مخمل تنت
بوی گل های صحرا می‌دهد دامنت!

 

10 – برای وصف تو شعر کم است!
بر تن من زخم خنجر است
یاد تو ای یار مرا مرهم است.

 

11 – سی آذر و نوازش های برف بر تن آسمان:

پر از شعر و کم حرف است
آسمان پریشان احوال
مشغول شعرخوانی با برف است.

 

12 – دو سه روزی هوا تار است
غصه خوردن مرا کار است
آفتاب جمال تو کو؟

 

13 – عشقت درس و مشقم شده است
پاس کردن ناز تو شده است
باز انگار نمره ام کم شده است.

 

14 – بی خوابم و هوس روی تو دارم به سر
گریه و زاری و زجه زنم
بالش زیر سرم شده تر.

 

 

سعید فلاحی (زانا کوردستانی)

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا