🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاعر باصفای درباری

(ثبت: 260439) خرداد 11, 1402 
شاعر باصفای درباری

زود از ذیل می رود بر صدر، شاعر باصفای درباری

خوش در آن جایگاه می مانَد شاعر باوفای درباری

سوژه هایش همه سفارشی اند، پر از امنیّت اند و از خوشی اند

خوش دهل می نوازی از آن دور، حبّذا ای صدای درباری!

از غمِ مردمِ اجاره نشین، از دلِ نا امیدِ فتنه گزین

چه گزینش کند گلِ طبعِ بی غمِ اقتضای درباری؟

می درخشند یک به یک غم ها؛ پشت‌ هم می رسند ماتم ها

تکیه بر جایگاه می خواند مرد درد آشنای درباری

می برد آب، شهر خشتی را؛ عکس چیزی که می نوشتی را

باز چیزی بخوان صداقت محض! با صدای رسای درباری

افتخاری ست مثل او بودن، تا کمالات، راهپو بودن

طی نکرده، نشسته بر مقصد، رهنورد فضای درباری

مردی از پشت بام می افتد،
مردی از اتهام می افتد

ونیفتد مگر بنا بشود که بیفتد بنای درباری

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 11, 1402

    سلام و بس درود

    قوی ترین، عالی ترین، ارزشی ترین شعری ست که تا به حال از شما خوانده ام

    آفرین

    در پناه خدا 🌱👌👏👏👏👏👏👏👌🌱

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 11, 1402

      سلام و درود و سپاس تان
      در پناه خدا بهترین ها نصیب تان ❤️🍃🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌸🍃🙏

  2. درود و دستمریزاد….سروده ای دلربا و متفاوت و صد البته قابل….خوب است گهگاه از گنجینه ی آثارتان چنین گوهرهایی هم به رسته آورید.

  3. معین حجت

    خرداد 11, 1402

    به به جناب رضاپور …این سروده تان خیلی به دلم نشست …
    دستمریزاد برادر جان 👏👏👏💐💐💐💐

    • محمدعلی رضاپور

      خرداد 11, 1402

      فراوان سپاس تان جناب حجت عزیز ❤️🌷🌷🌷💐💐💐🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا