🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شبیه باد پاییزی

(ثبت: 257133) اسفند 19, 1401 

شبیه باد پاییزی

شبیه باد پاییزی که میزد
زمین میشد سروپا زرد ممتد
تمام فصل ها تو نیستی…من
شبیه باد پاییزی شدم بد

 

زد و رفت

تنش بارون پاییزی زد و رفت
نگاهش خنجر تیزی زد و رفت
زمستون شد هوا هی برف بارید
نشستش تو دلم دیزی زد و رفت

 

شبیه درد

شبیه درد که پایان نداره
اسارت های ما زندان نداره
شبا سر میشه با یک لقمه ی نون
تو زندانی که زندانبان نداره

 

خاکستر مرگ

همه جا پخش شد خاکستر مرگ
نشسته رو دلامون بستر مرگ
شده یک قرن که دیگه نمیدن
گُلو هدیه به جز بالا سر مرگ

 

برهان جاوید

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    اسفند 19, 1401

    شبیه باد بهاری باشید
    سلام و درود تان

    • برهان جاوید

      اسفند 19, 1401

      درود و سپاس از لطف و مهر نگاهتان جناب رضاپور ارجمند
      در پناه حق باشید
      🌹🌹🙏🙏

  2. طارق خراسانی

    اسفند 19, 1401

    شبیه درد که پایان نداره
    اسارت های ما زندان نداره
    شبا سر میشه با یک لقمه ی نون
    تو زندانی که زندانبان نداره

    👌👌👌👌👌👌👌

    سلام و درودها

    بسیار زیباست
    آفرین

    در پناه خدا 🌱❤️👏👏👏👏👏👏❤️🌱

    • برهان جاوید

      اسفند 19, 1401

      درود استادم
      سپاس از مهر نگاه و حضور سراسر نورتان
      سلامت و پیروز باشید.
      ❤️❤️🌹🌹👏👏

  3. نسرین حسینی

    اسفند 19, 1401

    درودها برشما جناب جاوید ارجمند زیبا بودند مخصوصا اولی به دل نشست قلمتون ماندگار 🌺🍃🌺💚💚

    • برهان جاوید

      اسفند 20, 1401

      درود سرکار خانم حسینی گرامی
      سپاسگزارم از حضور گرم و نظر لطفی که به بنده دارید
      موفق باشید و در پناه حق
      🌹🌹🌹🙏🙏🙏

  4. غلامحسین جمعی

    اسفند 20, 1401

    درودو سپاس بر استاد فرهیخته و با ذوق و صاحب اندیشه ام جناب جاوید

    دستمریزاد گرانمایه دوبیتی های روز و کارآمد و همرا ه با طنز های ظریف و بجایی هستند
    بخصوص رباعی ” شبیه درد”آن بزرگوار

    شبیه دردِ که پایان نداره
    اسارت های ما زندان نداره
    شبا سر میشه با یک لقمه ی نون
    تو زندانی که زندانبان نداره
    چقدر زبان این رباعی ها امروزی و بی تکلف هستند
    خیلی از عزیزان هستند که هنوز اگر پاره ای کلمات امروزی در شعرشان نباشد معلوم نیست به کلامین قرن تعلق دارند . در صورتی که حافظ و سعدی هفتصد هشتصد سال پیش اشعاری دارند که هم مشکلات امروزمان در آنها دیده می شود و هم زبان امروز ما را رقم میزنند .
    در اینجا هم از لطفی که به دلانه هایم داشتید باز صمیمانه تشکرو قدردانی میکنم

    از خالق زیبایی ها بهترین هارا برایتان ارزو دارم

    🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏🙏

    • برهان جاوید

      اسفند 20, 1401

      درود استاد ارجمندم جناب جمعی گرامی
      سپاس بیکران از لطف و مهری که به بنده حقیر داریدو نکته ها و درس های ارزشمندی که در مکتب علم و معرفت شما می اموزم.امیدوارم شاگرد خوبی برایتان باشم.بنده نوازی کردید صمیمی.
      .
      ❤️❤️❤️🌹🌹🌹🙏🙏🙏👏👏👏

  5. مهدی سیدحسینی

    اسفند 20, 1401

    درود بر شما
    ماندگار باشید 🌷🌷

    • برهان جاوید

      اسفند 20, 1401

      درود استاد ادب جناب حسینی گرامی
      و سپاس از مهر حضورتان
      سربلند و سلامت باشید
      ❤️❤️🌹🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا