🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شب یلدا

(ثبت: 234731) آذر 30, 1399 

شب یلداست ….

شب یلداست ، یلدایی نداریم
به سفره ، ما به جز چایی نداریم

مثال پسته بر خوانِ فقیران
اُمید از صبحِ فردایی ، نداریم

پدر امشب سرِشب خفته ، ما هم
بساطی در پذیرایی ، نداریم

چو لبریز است جامِ زندگیمان
برای غُر زدن ، نایی نداریم

عذابِ آخرت بس خنده دار است
برای ما که ، دنیایی نداریم

تفاوت از زمین تا آسمان است
برای ما که بابایی … نداریم!!

سراپا مبهم و پیچیده در هم
سری داریم و سودایی نداریم

همه شعر معاصر ، آبکی شد
مثال شخص (یغمایی*) نداریم

تو هم بس کن دگر (تنها) ، زمانی
برای ذکر لالایی ، نداریم

حسن نبی جندقی (تنها)

*میزا ابوالحسن یغمایی جندقی متخلص به (یغما جندقی)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نقدها
  1. طارق خراسانی

    آذر 30, 1399

    سلام و بس درود
    خیلی زیباست
    صرفنظر از محتوا ی شعر، سود جستن شاعر از ضرب المثل به شیوا یی افزوده و آن را دلجسب کرده است
    برای این مصرع از شعر نظری داشته و تقدیم می کنم
    تو هم بس کن دگر (تنها) ، زمانی
    به خوابی ذکر لالایی ، نداریم
    یعنی مادر هم نداریم یا اگر هم داریم او خودش از غصه خوابیده است و کسی نیست برایمان لالایی بخواند
    یلدای تان مبارک
    در پتاه خدا شاد و سلامت و همیشه شاعر باشید 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • حسن نبی

      آذر 30, 1399

      سلام و عرض ادب جناب طارق

      ممنون از حسن توجه شما 🙏🏼🙏🏼

نظرها
  1. مينا امينی

    آذر 30, 1399

    تفاوت از زمین تا آسمان است

    برای ما که بابایی … نداریم!!

    درودها هنرمند
    ممنونم از اشتراک گذاری
    مانا باشید به مهر🌸🌸🌸

    • حسن نبی

      دی 1, 1399

      ارادت🙏🏼

      پاینده باشید ، ممنونم🙏🏼

  2. درود بر شما جناب نبی گرامی

    زیبا ست

    عالی سرودید

    💐🙏

    • حسن نبی

      دی 2, 1399

      سلام و عرض ادب و احترام

      زنده باشین ممنون از لطف شما 🙏🏼🙏🏼

  3. درود بزرگوار
    بسیار زیبا و دلنشین بود
    موفق باشید

  4. حسن نبی

    دی 8, 1399

    درود

    زنده باشید بزرگوار ممنونم🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا