🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شمع محفل

(ثبت: 1562) خرداد 5, 1395 

چــــه کنــــم گــــر ز کفـــــم دل برود

دل ســـــرگشتـــــه بــــــه بــاطل برود

مـانـــده در نـــافلــــــه باشـــم من و او

ز پــــــی قــــافلــــــه غـــافــــل برود

رو«تُـــرُش» کـرده ی «شیـــریـــن» منا!

ز ســــرم «شـــــور» تـــــو مشکل برود

خـــوشـــه ازخـرمـن حســن تومراست

گــر بـــــه بـــادم همـــــه حاصل برود

خــــوب دانــــم کــــه قبـــول تو شوم

چــــــو رقیبــــت ز مقـــابــــــل برود

می روم داغ بــــه دل مُهــــــر بــه لب

همچــــو شمعــــی کـــه ز محفل برود

کشتــــی عشـــق بـــه گـــــرداب بلا

خوشتــــر از آن کــه بــه ساحل برود

خوش بـــه احـــوال شهیدی که به سر

دو ســــه گــام از پــــی قاتـــل برود

چـــاره ســـازی نکنـد «دســت» دعـا

«پــــا»ی اقبــال چــــو در گــل برود

«خوش عمل»آه ازآن دم که به خواب

رفتـــه باشـــی تـــو و محمــل برود.