🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهر بی غیرت

(ثبت: 253444) آذر 5, 1401 

 

ای شهر بی وجدان
کدامین قسمتت آباد
کجای درد تو درمان
کدامین حسرتت جاماند

ای شهر بی غیرت
کجا هم دوشی ویرانه ها بودی
ای شهر بی هیبت
تو هم آغوش درد بی دوا بودی

ای شهر بی ققنوس
خاکستری دیگر نمانده جا
در زیر آن آزادگی مایوس
آبستنی از دردهای ما

شهری که آویزان تاریخش
شهری که اکنون بی در و پیکر
دعوت کنان مردن از شیخش
شهری بدون قلب و دست و سر

ای شهر بی عاشق
بدون عشق در قید بلا گشتی
ای صاحب بی غیرت بالغ
تماما کینه توزی مبتلا گشتی

ای آخرین فرصت ز آزادی
فریاد تو بی دغدغه کم رنگ
ای حاضرین شهر بی شادی
مردان با قلبی شبیه سنگ

ای شهر غارت ، بی زبانی تو
بینی ولی نادیده جان انگار
از حرمت و ارزش ندانی تو
دینی که حاصل شد خزان اینبار

تو در پایین یک شیبی
بی وقفه می رانی و با سبقت
بر تو شروطی از پر آشوبی
درگیر نا مهری و بی حشمت

 

سروده شده توسط: ادریس علیزاده
۲۷ آبان یکهزار و چهارصد و یک

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. زهرا آهن

    آذر 5, 1401

    درود بر شما جناب علیزاده بزرگوار

    سپاس از زحمتی که برای سرودن کشیدین ولی به نظر بنده در فضای فعلی نیازمند مضامین مثبت و روحیه دهنده هستیم تا نفرین‌نامه
    جسارت این کمترین را به بزرگی خود ببخشید

    شاد و پیروز باشید🌺🌸

    • جواد مهدی پور

      آذر 5, 1401

      💐🙏💐

    • جواد مهدی پور

      آذر 5, 1401

      درود بر شما جناب علیزده گرامی

      از سروده ی پر احساس شما بهره مند شدم

      زنده باشید

      💐🙏👏👏👏👏🌹

    • ادریس علیزاده

      آذر 7, 1401

      با درود بر شما بانوی شجاع آریایی.
      متاسفانه با چشمان خویش میبینم مردمان شهرهایی که در این برهه از زمان ، گرم زندگی عادی خویشند ، بطوریکه انگار هموطنی در خون نمی غلطند و مورد ظلم حکومت قرار نمی گیرند. آنانکه با جان خویش، برای فردای آزادی وطن معامله می کنند مورد افتخارمان خواهند بود و بر عکس آنانکه سفره بر خون جوانان پهن خواهند کرد مورد نفرت

  2. فاضله هاشمی

    آذر 5, 1401

    بسیار زیبا سرودید 👏👏👏👏👏🌷🌷🌷🌷

  3. مهرداد مانا

    آذر 5, 1401

    من فکر می کنم هرکس نقطه ی جوشی دارد ، برخی زودتر و بعضی دیرتر
    بالاخره بی غیرتها هم ناگهان غیور خواهند شد مگر عده ای که نان و نام و نفعشان در بی غیرتی ست .

    • ادریس علیزاده

      آذر 7, 1401

      درودتان باد نکته اینست که اتحاد همه اقشار جامعه‌ ، باعث خواهد شد هزینه این آزادی کمتر گردد و خون جوانان اینگونه بر زمین نریزد . چه سود که با تردید و ترس ، جان ارزشمند چنین‌ بر زمین افتد که اگر دیر بجنبیم بجای شادی پس از آزادی، فقط برای عزاداری عزیزانمان مراسم بگیریم . خیانت یعنی اینکه در کوران ظلم و تعدی، خواب و در آخرین دقایق رهایی تازه از خواب برخیزیم.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا