🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکستن…!

(ثبت: 256965) اسفند 23, 1401 
شکستن…!

 

بخت وقتی ز تو برگشت در این کهنه رباط
به نسیمی که وزد بال و پرت می شکند

ز یکی قطره ی باران که زلال است و لطیف
می شود دست تو مضروب و سرت می شکند

همسر از غر زدن خویش هلاکت سازد
مادرش خار به عمق جگرت می شکند

دختر سر به هوا شام تو می سوزاند
شیشه ی پنجره آقا پسرت می شکند

این یکی با لگد و مشت زند بر دیوار
آن یکی با تبر و تیشه درت می شکند

می دهد مژده یکی بر تو که گاوت زایید
می کند چاله یکی پای خرت می شکند

بی خبر تا به هچل افتی و نابود شوی
سنگ می بارد و زنگ خطرت می شکند

از فشار غم و اندوه ، دلت می پوسد
بار قرض است که ناگه کمرت می شکند

گیرم از قدرت جسمی چو تریلر باشی
دست انداز جهان شافنرت می شکند

اشتها می رود و می زنی از خورد وخوراک
خواب هم یکسره در چشم ترت می شکند

یک دغلباز هم از آن ور دنیا ناگاه
حرمت حقّ و حقوق بشرت می شکند.

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. سیدمحمدرضا لاهيجی

    اسفند 23, 1401

    سلام و درود جناب دکتر
    صبح و روز حضرتعالی نکو

    به به! چه شعر خوش آهنگ و دلپسندی

    درود استاد

    سایه شما بر سر ما و شعر مستدام

    • درود و عرض ارادت حضرت استاد دکتر لاهیجی عزیز و فرهیخته.از حسن نظر بلندتان سپاسگزار و دعاگویم.

  2. استاد فرهیخته ام
    زبان قاصر است از توصیف این همه زیبایی کلام ، که یک جا در پیش چشم تابلویی از ظرافت و لطافت را به نمایش گذاشته اید .

    سپاس که این همه زیبایی را به اشتراک می گذارید تا دلشدگان هنرتان این گونه نارنج به دست ، تیغ بر کف بنهند و دست ببرند .

    مهرتان ماندگار

  3. درود و عرض ارادت جناب شرعی (شبگرد) عزیز.از حسن توجه و نظر بلندتان ممنونم.

  4. مهرداد مانا

    اسفند 23, 1401

    زیبا ، جاندار ، خودمانی و محسوس … و البته حقوق بشر را نه فقط از آن ور دنیا که همین جا هم هر لحظه می شکنند

  5. طارق خراسانی

    اسفند 23, 1401

    سلام و درود بر استاد فرزانه ام

    امروز از صبح گرفتار کارهایم بودم و الان سعادت دست داد تا شعر زیبای تان را بخوانم.
    الحق که شاعر برتر این سرزمین هستید و به روانی آب اشعاری ناب می سرایید.
    شاگردی آن استاد به راستی مایه افتخار است.

    در پناه خدا 🌱❤️👌👌👌👌👌👌❤️🌱

  6. طلعت خیاط پیشه

    اسفند 23, 1401

    استاد ارجمند جناب خوش عمل کاشانی
    در مقابل قلمتان سر تعظیم فرود می آورم.
    یک سبد گلهای بهاری تقدیم شما بزرگوار
    👏👏🌺👏👏🌺💐🌿🍃

    • مهین بانوی شعر و ادب پارسی را درودها.گلستان بی خزان شعر شما هماره نویدبخش بهاران بی زوال است.پاینده باشید.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا