🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکسته احترام دین

(ثبت: 261390) تیر 30, 1402 

 

دگر نمانده از وطن بجز صدای ناله اش

از آن دیار پرگهر نمانده جز نخاله اش

حرامیان تکیه زده به کرسی ریاستش

چگونه دزد می کند دشمنان حراستش

غبارغم نشسته است به چهره ی تمام ما

نشسته از هراس و بیم نشسته در کلام ما

به تیغ تیز می دهند جواب هر سؤال تو

زبان به شکوه واکنی مساوی زوال تو

به جرم عشق و ابتسام جزای مرگ میدهند

بهار و عطر رازقی برده تگرگ میدهند

برای بستن دهان صدا بهانه میکنند

گلایه را حصار در حریم خانه میکنند

به دستشان چماق دین حضورشان بنام دین

به قیمت دوامشان شکسته احترام دین

شکسته احترام دین

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    تیر 30, 1402

    سلام …. عالی بود

    • سلیم حمادی

      تیر 30, 1402

      سلام مانای عزیز ممنون از لطفت .این شعر در گذشته یعنی حدود ۱۲سال پیش برای من دردسر سازشد و درآن زمان مشکلاتی برام درست شد که تبعاتش تاالان گریبانم رو گرفته اما امروز دیگه این چیزها عادی شده و حاکمیت هم اینقدر وقیح وپوست کلفت شدن که به این حرفها اهمیت نمیدن

  2. علی معصومی

    تیر 30, 1402

    درودها باد
    ♡♡♡

    • سلیم حمادی

      تیر 31, 1402

      جناب معصومی عزیز و بزرگوار .ازلطف شماسپاسگزارم
      درپناه حق باشید

  3. طارق خراسانی

    تیر 30, 1402

    به تیغ تیز می دهند جواب هر سؤال تو
    زبان به شکوه واکنی مساوی زوال تو

    سلام و درود

    سعادت یار شد تا این اثر زیبا و عالی را بخوانم

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سلیم حمادی

      تیر 30, 1402

      سلام استاد بزرگوار .این نظر لطف شماست .

  4. محمدعلی رضاپور

    تیر 30, 1402

    به دست شان چماق دین، حضور شان به نام دین

    به قیمت دوام ‌‌شان شکسته احترام دین

    احسنت
    چقدر زیبا و پر معنا

    دست مریزاد

    • سلیم حمادی

      تیر 31, 1402

      جناب رضاپور عزیز
      بنده نوازی فرمودید
      ازلطف شما سپاسگزارم

  5. محمدعلی رضاپور

    تیر 30, 1402

    السلام علیک یا اباعبدالله
    و علی الاَرواح التی حَلَّت بفنائک
    علیک منّی سلام الله
    ابدا ما بقیتُ و بقیَ اللیلُ و النّهار
    و لاجعَلَهُ اللهُ آخِرَ العهد منّی لزیارتکم
    السلام علی الحسین
    و علی علیّ بن الحسین
    و علی اولاد الحسین
    و علی اصحاب الحسین ❤️🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا