🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شیشه ی سر بسته ..

(ثبت: 2645) مهر 29, 1395 

 

بسمه تعالی

موج دریا از نگاه نا خدایان ، غیرت ست
بودن ساحل برای حصر دریا حکمت ست

قعر دریا بر نمی تابد هجوم موج را
چشم ماهی از خروش موج ها در حیرت ست

دامن غواص را در بر نمی گیرد حباب
صید مروارید دراعماق دریا ، فرصت ست

معبر عشق ست عالم ، جای پای عقل نیست
هر چه می بینی به غیر از عشق ، نقش صحبت ست

قهر از آهوی زیبا روی کردن سادگی ست
عقل بر دیوانه لازم نیست ، نوعی آفت ست

غیبت ما می کند هر کس که حاضر می شود
در مرام ما همین بیهوده کاری خدمت ست

با لب سرخت چنان گرم ست بازار شـراب
کز برای شیشه ی سربسته بحث قیمت ست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. سمانه تیموریان

    آبان 1, 1395

    درود فراوان 

    بسیار عااالی

    دلمریزاد پایدار باشید استاد 

    • جواد مهدی پور

      آبان 2, 1395

      سلام و عرض ادب محضر تان بانو تیموریان گرانقدر

      ممنونم از حضور هموار سر سبزتان

      سپاسگزارم از مهرتان

  2. طارق خراسانی

    آبان 2, 1395

    سلام و درود بر جناب استاد مهدی پور

    غزل بسیار زیبا و شیوایی ست

    لذت بردم

    در پناه خدا شاد زی

    • جواد مهدی پور

      آبان 2, 1395

      سلام و عرض ادب و ارادت محضر استاد گلم حضرت طارق مهربان

      ممنونم از حضور همیشه سبزتان استاد جانم

      از اینکه توفیق آموختن در محضرتان را دارم ، خدا را شاکرم

      ممنونم از مهرو لطفتان

      سر بلند تر از همیشه  باشید به مهر

  3. درود بر شما

    خوب بود

    حرف وصحبت یک معنی دارند   یکی باید حذف شود

    • جواد مهدی پور

      آبان 2, 1395

      سلام و عرض ادب محضر تان  استاد  گرانقدرم جناب اقتداری مهربان

      سپاس فراوان  از حضور همواره  سبز و گرمتان

      همیشه از راهنمایی هایتان بهره مند بوده ام

      بله حق با شماست و نیاز به ویرایش دارد

      برایتان سلامتی و توفیق روز افزون آرزومندم

    • جواد مهدی پور

      اسفند 4, 1395

      معبرعشق ست عالم ، جای پای عقل نیست
      هر چه می بینی به غیر ازعشق  نوعی صحبت ست

      درود بر شماااااااا    استادم

  4. طلعت خیاط پیشه

    آبان 2, 1395

     جناب مهدی پور ارجمند

    معبر عشق است عالم جای پای عقل نیست

    احسنت بر شما بسیار زیبا سروده اید.

    قلمتان سر سبز

    • جواد مهدی پور

      آبان 2, 1395

      سلام و عرض ادب محضر تان استاد گرانقدرم بانو خیاط پیشه ی  ارجمند

      ممنونم از حضور سبزتان

      سپاسگزارم از مهرتان

  5. سحر جهانی

    آبان 4, 1395

    درودفراوان  برشما و 

    غزل های  همیشه نابتان

     

    • جواد مهدی پور

      آبان 4, 1395

      سلام و عرض ادب  محضر شما بانو جهانی گرانقدر و مهربانم

      ممنونم از حضور  همیشه سر سبزتان

      نگاه آسمانیتان را دوست دارم

      زنده باشید به مهر و عشق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا