🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 طاقت سنگ

(ثبت: 238870) اردیبهشت 29, 1400 

 

من نگویم که گویای صحن و اهل عرفانم …. که خود گویا و سخن هاست بر زبانم /
ز خود پرسم خدایا یکی بر مالش افزون کنی …. دیگری را با ثروت یا جدایی محزون کنی /
یکی را قناعت با درماندگی و محنت یار باشد ….دیگری را دو چندان هم ، چون خار باشد /
دو گل دیدم که در جا یکی دیگری را همنشین بود… یک سپید روی و دگر گویی از یمین بود /
چند روزی به طاقت آنها را یافتم …. چه دیده ها و چه حرفها می بافتم /
بلند شد آن سپید تا بیابد از آفتاب …. آن سرخ رو بسوخت و افتاد از آب و تاب /
ز سنگی بر آن زیبای سرخ سایه انداختم …. قدر طاقت هر کسی را اینچنین از پایه یافتم /
قدر طاقت سنگ را چون سنگ می دهد …. این یک بدار پاسخ سنگ را دل تنگ می دهد /

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 29, 1400

    🌸🌺🌷🌹💐🏵️🌻

  2. عظیمه ایرانپور

    اردیبهشت 29, 1400

    درود بر شما💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا